2011.11.17.
22:12

Írta: äkäpussi

Säläisjärvi

Úsztam. Múlt szombaton. A tóban. Egy héttel korábban történt, hogy Aleksivel sms-eztünk, és azt írta, hogy most volt úszni ezzel meg azzal. Először le sem esett, csak amikor lassan elkezdtek forogni a rozsdás kerekek az agyamban. Aleksi egy négyezres falucskában lakik. Habár a tájékozódási képességem és az ehhez köthető memóriám meglehetősen csapnivaló, az elmúlt fél év alatti számos Jurvába tett látogatásom során annyira azért felfedeztem a helységet, hogy tudjam, uszodájuk nincsen... Van viszont egy szép kis tavuk. Ismerve a finnek őrültségeit most már jobbára, innen már nem tartott sokáig összerakni a képet, miszerint drága barátaim a tóban úsztak, a novemberi rekkenőben. Éjjelente dübörögnek a mínuszok, és most már nappal is megszokott a deres fű, habár fejmagasságban még plusz három körül örömködünk.

Első reakcióm természetesen meglehetősen britniszpírszes volt (Kréééééziiii!!!) és az biztosan nem fordult meg a fejemben, hogy én önszántamból ilyesmire vetemednék. De hogy-hogy nem, Aleksi első felvetése máris ez volt...mit felvetés, kijelentés! Hogy márpedig következő szombaton én is úszni fogok a tóban. Mondtam én  persze, hogy nincs az az isten, de.... Ahogy teltek a napok, és újonnan beszerelt kommunikációs csatornánk (vett végre gépet és szkájpolhatunk) által felfejlesztett gyakoriságú kommunikációnk során újra és újra előkerült a téma, valahogy eljutottunk arra a pontra, amikor alkudozni kezdtem, és végül egy elém prezentált teljesen saját készítésű tejszínes-epres torta ellenében tóban úszást ígértem. Katja reakciója, mikor közöltem vele, hogy a hétvégén úszni fogok a tóban, nemes egyszerűséggel az volt, hogy hülye vagyok. Sietve hozzátettem, hogy nem adtam magam olyan könnyen, és Aleksitől saját készítésű süteményt kapok cserébe. Erre közölte, hogy még hülyébb vagyok, mert a jeges vízzel és egy potenciálisan borzalmas sütivel is meg kell küzdenem.

Viszont nem lett igaza. Aleksi arany szívvel már pénteken elkészítette a desszertet (az eköré kerekített performansz bónusz ajándék volt), és bízva a szavamban, fel is tálalta nekem, mielőtt még prezentáltam volna a merülést. Szombaton, epertortával jóllakottan kimentünk a tóra. Ott ért a sokk, hogy a szauna nem koedukált, és egyedül kell a küldetés ezen részét keresztülvinnem. Ezt egy kicsit túlreagáltam, vélhetően azért, mert valójában a nulla fok körüli víztől féltem, amit viszont magam előtt is igyekeztem titkolni. A váratlan kéynelmetlen információ szelepén keresztül viszont kibukott a bennem sikoltozó kislány. De ezen is túlléptünk pár perc alatt, és bevetetem magam a szaunába, ahol a kedveszegettségem rögtön elszállt, amikor Sannát és két barátnőjét találtam ott. Így volt jó kis beszélgetés, majd Stephanie-val, osztrák sortársammal együtt kicsit rettegve a tó felé vettük az irányt. Mire odaértem, a mezítlábam (mert a finn papucsom benti és szőrös) úgy átfagyott (kb 80m-es út) hogy térdig fájtak a csontjaim, úgyhogy némiképp aggódtam. De erős lélekkel álltam a stégen és szemléltem, ahogy Kaj, Aleksi, Sanna, Hanna és Stephanie is megmártózik a "habokban", majd rákvörösen a felszínre emelkedik. A korábbi kiborulásom után mindent megtettem, hogy egyensúlyba hozzam a renomémat, és felnőttként viselkedjek egy ilyen embert próbáló szituációban. A létrán lemásztam, elrúgtam magam a stégtől, majd 2-3 karcsapással visszaúsztam és pókerarccal kimásztam, a "tömeg" éljenzése közepette. Úgy éreztem, ebben az emelkedett pillanatban mondanom kell valamit, így közöltem velük "Ez hideg."

Naiv voltam, ha azt hittem, ezzel vége (ti is azt hittétek, mi?). Mert nem. Visszaszaladtunk a szaunába (ezen a ponton már meg voltam lepődve, hogy a lábaim mozognak, mert az agyamnak küldött jelek tanúsága szerint talpam nem volt) A szaunában végre kicsit kellemesebb idő volt (100-120 fok). Stephanie-val mindketten nagyon büszkék voltunk magunkra, és dörzsölgettük átfagyott tenyerünket, hogy végre ezen is túl vagyunk. Majd kis idő múlva a finn lányok felpattantak, és a zuhanyzó helyett ismét az ajtót vették célba. Stephanie aggódva kérdezte, de már tudta is a választ. Megint a tóhoz megyünk. Ja kérem, ez nem úgy van, hogy egyszer csinálod. Annak már nincs is sportértéke. Úgyhogy újra és újra eljátszottuk a szauna-tó váltólázat. Általában a fiúk után érkeztünk, akik még a stégen voltak. Aleksi az amúgy tejfehér bőrével különösen aranyos rákszínt öltött minden mártózás után.

Végül harmadik alkalommal a zuhanyzóban három fürdőruhátlan lányt találtam, amiből azt a következtetést vontam le, hogy viszontagságaink mára véget értek. Jó konformistaként magam is mosakodni kezdtem, majd szintén követve őket, kisebb meglepetéssel ismét a szaunában találtam magam. Rákérdeztem, igen, ennek ez a módja. A szauna lényege számomra amúgy is távol van a strandélménytől. Sokkal bensőségesebb és transzcendentálisabb, és a csini kis bikinik valahogy nem passzolnak ebbe a fajta idillbe. Úgyhogy még elcsacsogtunk egy kicsit, majd felmelegedve ismételten lemosakodtunk és felöltöztünk. Jobban néztünk ki, mint egy kozmetikusmester ecsete alól kibújva. A természetes pír az arcunkon volt az egyik, a másik pedig a bőr simasága és feszessége. Tudom, úgy hangzok, mint egy loreal reklám, de akinek van lehetősége rá, a szauna tényleg nagyon jót tesz a bőrnek, ez a szabadtéri extrémsporttal egybekötött változat pedig egyenesen alternatíva lehet némely kisebb plasztikai műtéttel szemben.

Szóval most szép vagyok és boldog, és várom a következő alkalmat, amikor ismét csatlakozhatom a lányokhoz, és már e februárt is, amikor vélhetően kipróbálom a még extrémebb változatot, amikor a fürdőhely néhány méteres felszabadított körzetén kívül a tavon vastag jég lesz.

sauna-time.jpghttp://satwcomic.com/sauna-time

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://akapussi.blog.hu/api/trackback/id/tr763390948

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása