2011.08.24.
12:58

Írta: äkäpussi

20. elokuuta / Augusztus 20.

Valahogy nincsen igazán idegzetem mostanában bővebb lére eresztve írogatni. De azt mondják, egy kép többet ér, mint ezer szó, úgyhogy most megdoblak titeket néhány ezer szóval!:)

 

Ezek a sünök a babaváró bulira készületek. Mivel Finnországban nem lehet kekszport kapni, a család tulajdonát pedig nem képezi keksz darálására alkalmas szerkezet, így kézzel, lábbal, fakanállal törtem ízzé és porrá a szupermarketben vásárolt ízesített kekszet. Így viszont kispórolhattam legalább néhány alapanyagot, és a port csupán vajjal és egy banánnal kevertem masszává. A mandulával elszórakozgattam egy darabig, és a drazsék is mind sima fehérek voltak eredetileg, node hogy néz ki egy pupillátlan sün??? Olvasztott csoki: orrbevonásra és szembogáralkotásra. Voillá, kész a sünsereg. Nézzétek, még főnök is van! És igen, ezek szerint a baba itthon van. Nem, még nincs neve. Nem, nem tudom mikor. Igen, nekem is furcsa ez. Amúgy aranyos, nagy a hangja, de csak nappal sírogat néha, és majdnem mindig alszik. Ha nem, akkor meg ijedten néz. Kép még nem publikálható, előbb legyen neve.


 

Hexa (balra) egy jurvai jelenség. Általában a helyi kocsmában található meg, mi most az utcán futottunk vele össze. Hexának több fantörpikus trükkje van, volt szerencsém végig nézni, ahogy az ujjai teljes hosszukban eltűnnek az orrlyukában. A társaság kedvence a "peek-a-boo", amely varázsszó hatására Hexa letolja a nadrágját és mindenki számára jól láthatóvá teszi a farát. További részletekbe nem mennék bele, de elmondás alapján alkalmas lehet a képi világ az agy kiégetésére. Úgyhogy amikor meghallottam az említett kifejezést, (ami egyébként egy angol nyelvű játék, mégpedig az, amikor a gyermeklelkű felnőtt eltakarja kezével a szemeit, majd hirtelen elrántja a csülköket az arca elől, és azt mondja az előtte fekvő babának, hogy "peek-a-boo" (pikabú) Mire persze a csimota hangos kacagásban tör ki. Nos, ez a szép kis idill ihlette meg Hexát trükkje megformálásakor) akkor becsuktam a szemem. További beszámolóért Aleksit vagy Paavot keressétek.

A képen négy arc látható. Melyik a kakukktojás? Kösd össze a neveket az arcokkal és meglátod melyik marad ki! Jalmari, Kaj, Sanna.

Kajnál volt buli pénteken este. Nem volt semmi dorbézolás, de jól szórakozott a társaság szemmel láthatóan:)

És még hangszerek is kerültek elő, Paavo és Riika jameltek egy jót a tábortűznél.

 

Augusztus huszadika tiszteletére sütöttem szilvás pitét. A csodás kompozícióhoz hozzájárult Aleksi kulcscsomója. A szombat esti tábortűznél pedig egy csapat finn és francia elénekelte nekem, hogy "Happy Birthday Hungary" (Boldog születésnapot, Magyarország). Nem volt kellemetlen este.

 

Az a nagy helyzet, hogy megkedveltem a muminokat. A képregény változat határozottan humoros, ráadásul egyáltalán nem gyerekeknek szól. Paavo rendelkezik egy szép nagy könyvvel, amiben 5 mumin képregény történet van összegyűjtve, angolra fordítva. Ebbe mélyedtem bele Paavonál tett egyik látogatásunkkor. Aleksi pedig megragadta a lehetőséget, hogy terhelő bizonyítékokat készítsen rólam, amint éppen nem utálom a muminokat. Lebuktam.

 

Vasárnap bementünk Aleksi sulijába. Kipróbáltam a már majdnem kész széket, amit kétezere euróért vesztegetne, ha eladná, és ami a szeptemberben esedékes bútorkiállításra készült. Fekete-fehér lesz. A képen persze jól láthatóan nem én vagyok, hanem maga a tervező. Drakulálunk.

 

A suliban nem csak Aleksi székét csodálhattam meg, hanem Jalmari kitudjamijét is. Aleksi buzdítására pedig közös képet is csináltunk. Végülis Jalmarival mostanság úgysem lesz, most indul Svédországba cserediáknak 1 vagy 2 szemeszterre. Sok sikert, Jalmari!

Csak búcsúzkodni ugrottunk be Paavohoz, de megláttam egy doboz színes gyurmát, és Paavo legnagyobb örömére előjött belőlem a gyermek. Ezek az én alkotásaim. Facebook albumomban megtekinthetők Paavo modifikációi is, de csak erősebb idegzetűeknek ajánlom:) (nem, nem kell megijedni, csak csúnya gyurmafejeket applikált a rókatestre, semmi véres)

Remélem mindenkinek hasonlóan kellemes hétvégéje volt. Nekem csak az fáj, hogy vége lett. Pedig igazán romantikus volt.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://akapussi.blog.hu/api/trackback/id/tr163175872

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása