2011.05.11.
23:49

Írta: äkäpussi

Sirkus Finlandia

Habar Viljaana meglehetösen beteg kezd lenni, lathatoan ez nem akadalyozza a csaladot a programokban...:) Katja kuloulrofóbiaja viszont annal inkabb! :D Igy ram maradt a nemes feladat, hogy a köhögö, lazas es taknyos Viljaana-t elvigyem a finn nemzeti cirkusz Jalasjärvi-ben tartott elöadasara. Pofatlanul sok euroert (pedig Katja beszerzett valami jo kartyat, amivel 7 eurot sporolt a jegyeken, de igy is 20 euro felett volt a felnött es a gyerek is)

Volt nalam zsepi, nyaloka, dobozos uditö, de egyikre se volt szukseg... El volt foglalva vegig az elöadassal meg a csillogos bigyulaval, amit a szuvenir boltban zsakmanyoltunk, es egy poni feje viritott a nyelen, csodalatos lohangokat kiadva...

A show alatt vegig azt ereztem, hogy TMI!!!!! (Too much information- Tul sok informacio) Es azert hasznalom ra ezt a kifejezest mert ez jart a fejemben... ha az ember csak napi par percet szkajpol magyarul, egyebkent angolul kommunikal, akkor hajlamos azon a nyelven is gondolkodni, en legalabbis igy vagyok ezzel.

Egyebkent jol haladok a nyelvtanulassal. Az egyik kedvenc szavam a lefekvesi idö! (jeee!!!:D), ami nukkumaanmenoaika. El is ujsagoltam Janne-nak az uj tudasmorzsamat, mire felirt nekem egy meg sokkal jobb szot!!! Saippuakivikauppias! Ami annyit tesz: szappankö-kereskedö. Hogy az mit csinal, nemtom, viszont a szo visszafele olvasva is ugyanaz!!!:P

A cirkuszra visszaterve... Finn az nem sok volt köztuk, a bohocok is inkabb angolul beszeltek (nyilvan csak par szot, ezek az elöadasok inkabb a gesztusokra es mimikara epitenek). A TMI miatt tavozoban vettem egy programfuzetet, hogy tudjam kifeleket, mifeleket lattunk... Nekem a legjobban a Duo Vanegas tetszett, ök pl kolumbiaiak. A linkelt video Budapesten keszult a cirkuszfesztivalon tavaly, amit gondolom meg is nyertek, vagy valami, mert a programfuzetben is olvashato a finn szovegben, hogy Budapest... Ennek ellenere a video engem nem gyözött meg, elöben sokkal jobbak voltak. Egyreszt nekem teriszonyom van, ugyhogy elegge feltettem öket:) Masreszt jo hangulatot csinaltak a kis dzsippo-k:D Buzditotta a tömeget, nem tunt idegesnek, mint a videon, inkabb vagnynak, nagyon.

Egyebkent szamomra az egesz elöadas a szexröl szolt... Nincs nekem bajom vele, csak olyan fura volt, megiscsak gyerekekkel van tele a nezöter egy ilyen helyen:D Presze ök mondjuk nem erzik amit en...:) A roman egymas vallara ugralos lanyok tangaban voltak, ami nem is lett volna olyan gaz, de felul meg fenekközepig erö felsö volt rajtuk, igy a bugyi nem latszott, csak a pucer sejhajuk:D A bolgar fiukak (Duo Varnas) meg felmeztelenek voltak, es nagyon erzeki pozokat vettek fel a plafonrol logva. Az egyikuk raadasul jol is nezett ki, ejj....:))))

Graziella (aki nem csinalt mast, csupan a plafonrol logott fejjel lefele es ugy maszkalt meg fesulte a hajat, meg szines rongyokkal zsonglörködött...de csak ugy light-osan...:)) meg a bohocok spanyolok voltak (a linkelt videobol kimaradt az a jelenet, amikor a madarka fel van haborodva, hogy a fiumadar ölelgetni akarja az ajandekert cserebe...azt mutogatja, hogy peeersze, peeersze, ölelgetni, mi? Inkabb krumplit pucolni, ablakot mosni, babat ringatni, sokat szulni, aztan meg a mellei megereszkednek...:DD), a masik bohoc meg dan...Ezen kivul voltak kirgiz lovasok, kinai köteltancos, angol kutyaidomar, es amerikai futtymuvesz! Na ö jo volt, Queen-t, Joplin-t meg Rimszkij-Korszakovot is futyöreszett...:) 

 

A cirkuszon kivul ma annyi törtent, hogy kaptam egy telefont (cuki kinyithatos samsung, piros!) es voltunk ismet szupermarketben, es ezuttal be is vasaroltam maganak (pipere mindenfeleket nem cipeltem otthonrol, igy most vehettem magamnak kifejezetten eszaki idöjarashoz valo sampont:D Katja szerint szöke leszek töle...:DD) es nem alltam meg, hogy ne csapjak le a 4 euros twix eco-pack-re:D 10 darab 3.99-ert...ez meg otthon is olcso lenne... Vettem snickerst is, simat, es vettem egy limited editiont is. Fura, hogy minden termeken szinte csak finn felirat van, neha sved... De meg angol se, nemhogy mas nyelvek (jo, neha dan vagy norveg...de angol akkor se...) Igy elegge meglepödtem, amikor a korabban meg nem latott emlitett limtalt edicios csokit megzabbantva azt lattam, hogy ket nyelven is van rajta info, es a masik magyar....!:D Egyebkent a multkor mar felfedeztem egy nagyon edes kis szamos marcipan csomagot a polcon. Majdnem 5 euro, viszont abban a tiz dekaban van több fele szin, nem ugy mint abban amit otthon arulnak, es ha több szint akarsz, akkor meg kell venned több 800 forintos nagy csomagot... (vagy okos vagy es veszel feheret, meg hozza etelszinezeket.... vagy meg okosabb vagy, es csinalsz otthon marcipant!!! (daralt mandula, ugyanannyi porcukor, keves tojasfeherje a megfelelö allaghoz, es nemi keserumandula aroma a kivant izhatashoz...tesco-ban arulnak olyat, ami nem zöldit!))

Erik most mar egy muminos bejegyzes nagyon, gyujtom hozza az anyagot..:D De annyi minden törtenik velem, hogy nem pazaroltam meg eddig idöt a muminos elmenyek reszletes leirasara, es a kepek megosztasara, de ami kesik nem mulik, szoval mumin-rajongok, ne aggodjatok. Mumin-fobiasok meg reszkessetek...:)

nukkumaanmenoaika van, haromnegyed egy, 9kor meg kelni kell, holnapi program paradicsomvasarlas!!:D (az uveghazban levök meg csak most kezdenek viragozni) Nyugodalmas jo ejszakat!!

Szólj hozzá! · 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://akapussi.blog.hu/api/trackback/id/tr372897184

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Valachi Anna | IDOMÍTOTT ELEFÁNT 2011.05.14. 10:01:11

Jól nézzétek meg ezt a képet, mert lehet, hogy nem láthattok többé a cirkuszban bicikliző majmot, táncoló medvét, lángoló tűzkarikán átugró tigrist, oroszlánt vagy emelet-magasságú elefántot, ahogy ormótlan méretét és irtózatos erejét meghazudtolóan, k...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása