2011.05.09.
13:50

Írta: äkäpussi

Kettedik napom a muminokkal

Tegnap este elmentunk biciklizni a környekre (igen, szerencsere van egy plusz bicajuk szamomra, egesz jo canga, csak epp kontras, nincs rajta kezifek, es egyelöre kicsit szokatlan) Par percre innen van egy patak...hat, ennek nagyon megörultem:) Imadom a patakokat:) Amugy meg persze erdö meg sziklak mindenhol. Nagyon szep. Van mindenfele fenyö, meg nyirfa van meg sok. Csicseregnek a madarak, ugralnak a nyuszik, a csalad kecskejeröl mar nem is beszelve:D Lilla-nak hivjak. Van egy eleg nagy paci is, az ö nevet persze mar elfelejtettem, de P-vel kezdödik, mint paci:) A poninak meg Hermani a neve. olyan, mint egy kis buszke latin fiuka:D

Eregettunk sarkanyt Viljaana-val, amig Katja az uveghazat mosta, Janne meg mehviaszt olvasztott. Ket legyet utott egy csapasra, mert a tuzet ott rakta meg, ahol a kupac ho all...:D Merthogy azt tegnap elfelejtettem elujsagolni, hogy bar huszonpar fok van, a helyen, ahova a telen hordtak a havat, meg mindig megmaradt egy nagyobb kupac... nem hogolyoztam, bar felajanlottak...:DD

Piitu-Liinu irto aranyos, cipeltem ma mar jo sokat, gyenge is a karom meg mindig, izmozni kell egy kicsit...:) Ebedre lazac volt krumplival. Mindig furcsallom, amikor valami, amiben több munka van, olcsobb... Finnorszagban peldaul hulyeseg krumplit venni bizonyos kajakhoz, mert kb egy euro egy kilo, viszont arulnak 1euro per kiloert aprora szeletelt krumplit hagymaval keverve, fagyasztva. Nem kell megmosni, megpucolni es felvagdosni, csak bedobni a sutobe... Katja összekeverte egy kis lazaccal, es mar kesz is volt az ebed... Salatat ettunk hozza. Megkostoltam a piros afonyat (igen, piros, nem vörös, mert vörös is van, de ez egy masik fajta...a vörösafonya a cranberry, ez viszont cowberry... ismet tanultunk valami ujat...:))

Amugy a csalad kicsit szabados, a gyerekek addig vannak fenn, ameddig csak akarnak...igy Piitu-Liinu az anyja öleben aludt el valami borzalmas finn bunugyi sorozat közben, ugy fel 11 körul, Viljaana meg mar majdnem ejfel volt, amikor magatol tavozott aludni. Persze igaz, igy megsporoljak a "menjel aludni" "neeeeeeeem"- hisztiket, de akkor is, nekem fura.... Igy en vegul egykor tertem nyugovora, az ikszedik sikertelen probalkozas utan a skype-pal...:) Na, ma mar sikerult beuzemelni, nemtom meddig fog mukodni, mindenesetre vegyetek fel ismerosnek: babocsaizsuzsa a felhasznalonevem.

Megyek, keresek valami jo kis sutireceptet a vaiva-knak:)

Kepnek meg legyen itt Pikku myy (szerintem ez azt jelenti, Kicsi en...) mert Janne igy szolitja Viljaana-t...:) En meg feltem ettöl a kis izetöl kiskoromban...mindig merges...Katja szerint mindig van ra megfelelö oka...hat nemtom... A Mörkkö-t kezdem megkedvelni, mert maganyos es csak azert ijesztö... De ez a pikku myy (ejtsd: pikkumű), en nem ertem...:) A takarotol kezdve a bögren at (a kepen nem az ö bögrejuk van, hanem a guglinrol szedtem) a hutömagnesig es a salig mindenuk muminos... Ja, es finnul nem is Mumin, hanem csak Muumi. Svedul Muumin. Angolul meg Moomin. Magyarul meg Mumin.

Muminmentes napot mindenkinek!:)

Hm. utoirat:) Tegnap megajandekoztam egy plussmacival illetve pluss-sunivel a gyerekeket, es azota azokat ölelgetik meg hurcibaljak allo nap:) Piitu-Liinu kulönösen ragaszkodik a sunihez, Viljaana viszont tudatosan ölelgeti, hogy en lassam, mennyire örul neki:))) 

6 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://akapussi.blog.hu/api/trackback/id/tr52889815

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vidéki men · http://sokallok.blog.hu 2011.05.09. 16:13:49

"Megkostoltam a piros afonyat (igen, piros, nem vörös, mert vörös is van, de ez egy masik fajta...a vörösafonya a cranberry, ez viszont cowberry... ismet tanultunk valami ujat...:))"

Eddig a hjortonhoz (a finn nevét nem tudom, amúgy tőzegáfonya) és a hákle berryhez volt szerencsém.

Szerintem azért olcsóbb a konyhakész krumpli, mert fagyasztva jöhet bárhonnan (pl kína), nem kell pöcsölni azzal, megrohad-e, valamint minden moslékkinézetű hagymát-krumplit bele lehet darálni, olyat is, amit anyersen már nem vennél meg. Ezen kívül nem a környezettudatosság netovábbja sem, az száz (fagyasztás, szállítás, hűtés).

pappvanda 2011.05.09. 16:57:11

Zsuzsi! A két apróságot tenni-venni, hát ez nem piskóta! Jó kondiba kerülsz hamarosan, mert az Ő súlyuk is edzeni fog, ha ölbe kapod bármelyiket! Meg erre rá kell gyúrni még egy kicsit... Súlyzó, fekvőtámasz... De két ilyen életre való gyerek között játék vagy futkározás közben a virgácsaidat is kapkodhatod sűrűn! Nah, csak győzzed szusszal!

agitoth 2011.05.09. 17:05:31

nekem vividvixenként is kidob téged a skype :D

sisterbear 2011.05.09. 22:35:12

Jó neked! Cukik lehetnek. Nekem meg csípéseim vannak!!! Ami lehet, h kiütés, de nekem inkább csípésnek tűnik. Egy csomó a bokám alatt meg pár a csípőmön...=( Fotózz sokat!!! Puszi

äkäpussi 2011.05.09. 23:15:37

@agitoth: Az volt regen a skype-nevem meg par eve... de egyik bevett jelszavamra sem akart eletre kelni, igy inkabb csinaltam egy ujat...:)

äkäpussi 2011.05.09. 23:20:32

@vidéki men: Igen, valoban nem tul környezetbarat, es eleg meglepö is, hogy megis ezt veszik, mert amugy minden cuccuk teli van eko felirattal, meg a bolti zoldseg hejat nem lehet a komposztba rakni, a paradicsomot a szomszedtol veszik, van ultetve cukkinijuk, meg ki tudja meg mi, szoval ugy mindent athat a környezettudatossag... Meg joghurtbol is inkabb ilyen litereset vett, merthogy kevesebb csomagolas ugye... Szoval nem ertem ezt a fagyott krumpli dolgot, de hat ez legyen a legnagyobb bajom itt...:)
süti beállítások módosítása