2012.09.03.
22:34

Írta: äkäpussi

Marjat/ Bogyók

Legújabb szórakozásom a bogyószedés. Ez egyrészt direkte az életbenmaradást segíti mert ugyebár élelmet gyűjt az ember télire. Másrészt remek sport. A vörösáfonya-lelőhelyem 20 perc bicikliútra van a lakástól kellemes környezetben, egy nyitottabb erdőrészen, friss levegő miegymás. És miközben az ember bogyóért hajol annak is van ugye sportértéke még akkor is, ha a szedés könnyítve van a bogyóbögyörővel. Nem tudom, hogy ez hivatalos magyar szó-e, mindenesetre egy nyelvészeti portálon bukkantam rá, könnyen lehet, hogy a saját kreálmányuk. A szó azt a szerkezetet takarja, mely a földön pártíz centis cserjéken növő bogyók leszedésére lett kialakítva. Tulajdonképp egy fedett, fogas lapát. A fogai közé simítjuk az ágakat, mintha fésűvel és gyerekszépségversenyes parókával tennénk. A bogyók fennakadnak a fogakon, az ág és a levelek pedig továbbcsusszannak. A lapát hátsó részébe görögve gyűlnek a finom áfonyák és béfonyák.
És aztán ugye mivel egyelőre munkát keresek/ a munka keres engem, ez a pénzkereseti lehetőség is. Agyon ugyan nem fizetik, főleg abba belegondolva hogy némi tisztogatás és dobozolás után tízszeres áron adják el az erdőbe nem merészkedő nagyfenekű boltlátogatóknak. Ma volt az első felvásárlónap, úgyhogy még csak puhatolózni mentem. Kb két órát keresgéltem helyet, meg szedegettem vörösáfonyát. Három kilónyi lett, amit egy lábasban és egy Jalasjärvii mézesdobozban elvittem a felvásárlóhoz. Az előttem lévő idős pár 400 kilót hozott. Kicsit megszeppentem. Így nekik jó kis summa jött ki az 1,20-as kilós árral, nekem viszont ki kellett pótolnom, hogy ebédet főzhessek belőle. Ami mellesleg pazar lett, ezt a receptet ajánlom mindenkinek: http://www.zizikalandjai.com/2012/01/paradicsomszoszban-sult-tojas-azaz.html
Este aztán visszamentem még, hogy felmérjem mennyi maradt még a lelőhelyemen, meg szedjek is egy kicsit. Úgyhogy már van a következő alkalomra is kábé 3 kilóm, viszont az csak szerdán este lesz egy másik bogyós néninél (bácsinál?), úgyhogy addig még rommá szedhetem magam. Pedig már most sem tudom hova tenni. Holnap kénytelen leszek befogni a felmosóvödröt, aztán meg a hűtőbe lesz ömlesztve a szajré. A következő pénzosztásra már lehet, hogy kocsival kell menjek.
Közben mondjuk próbálok magamnak leszervezni valami méltányosabb üzletet. Én 400 kilót tuti, hogy nem fogok összesepergetni a műanyag kis kölcsönizémmel meg a leeresztett kerekű foltozott biciklivel közlekedve. Viszont hajlandó vagyok a leveleket, földet, fakérget, pokémonokat és szélsőjobbos uszítókat kiválogatni az áfonyák közül és megmosva tulajdonképp vasárnapi ebéd-kompatibilissé téve már rögtön eladható lenne embereknek, nem csak bogyósoknak. A tárgyalásokat megkezdtem (dobtam egy üzit fészbukon), hátha a helyi dizájnakármi kávézója szeretne friss áfonyát árusítani az odatévedő tereferélőknek és diákoknak.

100_5228.JPG

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://akapussi.blog.hu/api/trackback/id/tr614753595

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása