2011.05.10.
00:08

Írta: äkäpussi

Kakku ja sauna /Torta és szauna

Elöször is haromszoros hurra Aleksi-nek, aki az en hösöm, es hoz nekem magyar billentyuzetet!!!!!! Holnap repul, hogy velem mikor talalkozik nemtom, de mindenestre holnap mar lesz az orszagban egy nekem szant billentyuzet...:)

Itt Ejjel fel egy van mar, a napocska ugy egy oraja ment le... Sutottem tortat a csaladnak, asszem sikere volt...:) Viljaana-nak (ejtsd: viljána) annyira tetszett, hogy "lefenykepezte". Van egy gep, amivel jatszik, mar nem mukodik, egyebkent Magyarorszagon vette Katja, amikor 10 eve ott jart. Szoval gondoltam akkor elökapom azt, ami viszont muködik, az en gepem... Ime az eredmeny:) Itt lathato az angyali Viljaana, es az elözö aupair altal itthagyott angol nyelvu receptböl keszult sutemeny:

 

Ami meg törtent velem: szaunaztam es elveztem! Eddig meg csak publikus helyen volt ilyesmire alkalmam, es hat el kell mondjam nektek, akik valoszinuleg hasonlo körulmenyek között kaptatok lehetöseget eme skandinav csoda kiprobalasara, hogy pont a lenyeg veszik el... Ezt ugyanis meztelenul kell csinalni es kesz!!!!:) EEeeegeszen mas erzes egyedul, minden nelkul egy szal semmiben ucsorogni a gözben es locsolgatni magadnak a köveket annyira, amennyire te szeretned. Majd lemaszni, anelkul, hogy barkin keresztul kene lepkedned, es lezuhnyozni a jeghideg vizben.... Aggodtam, hogy mi lesz velem egy olyan orszagban, ahol kötelezo szaunazni, de tevedtem. Ez jo dolog!!! Es ma mar a furdöszoba sem zavart.... Ugyanis a zuhanykabin, mint olyan, errefele nem divat...:) A furdo padloja a közepe fele lejt, es ennyi....se talka, se uvegfal...:) Nagyon szabad erzes. A böröm pedig mar most feszesebb a szaunatol, pedig csak kb 5 percet töltöttem benn (nem sietem azert el ezt a baratkozasi periodust:)) es a zuhanyvizemben sem voltak jegkockak:) Ha pedig meg szebb akarok lenni leruccanok az egyik (!) mellekepuletbe, amiben a mézzel kapcsolatos dolgok vannak (rendkivul tiszta az egesz, egyaltan nem olyan, mint a magyar uzemek) es ott felpattanok valmelyik kondigepre... Ha mar mondjuk meguntam a festöi környeken valo bicajjozast... Ha bator lennek, akkor meg lovagolhatnek is, de Katja sem mer, mert a pacika idönkent fura dolgokat tud muvelni. A poninak meg azert csak nehez lennek, no....:)

Lefekszem most mar aludni, az agyban meg megtanulok par ujabb szot:) Viljaana-val mar 1-1 szo erejeig kommunikalunk is...:) Megtanitott hogy van a kutya (koira), es sikerult megkerdeznem töle ekes "finnséggel", hogy mi a paci neve ("nimi?"), es megertette, mert elmondta mi a neve (csak persze elfelejtettem) söt, meg azt is hozzatette, hogy a ponit meg Hermaninak hivjak (azt bezzeg megjegyeztem!) Es amikor beszel, mar kiertek 1-1 szot... Azt peldaul mar tudom, hogy az akvariumban levö halakat azzal inmzultalja, hogy nemelyiket pikku kala-nak (kis hal) szolitja, a kevesbe szerencseseket viszont a lihava (köver) jelzövel illeti...:) (ezuton is köszönöm Ivettnek a könyvecsket, meglehetösen hasznos!!!:))

 

No szoval akkor mindenkinek hyvää yötä (jo ejszakat)!

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://akapussi.blog.hu/api/trackback/id/tr552891890

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

agitoth 2011.05.12. 22:17:29

jaaj, elolvastam és most én is szaunát akarok otthonra :D

äkäpussi 2011.05.12. 22:29:33

@agitoth: :D Hajra! De szepet kell (dragat...:D) mert az esztetikai elmeny is hozztartozik...:)
süti beállítások módosítása